ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۶۶
سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان:
سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان ضمن تاکید براهمیت اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و حمایت بهزیستی از این مهم اظهار کرد: مطابق ماده ۳۲ قانون حمایت از حقوق معلولین، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند گزارش اقدامات خود را در خصوص اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به بهزیستی ارائه دهند.
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهرام رجبی در دومین جلسه ی کارگروه استانی قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که با حضور دستگاه های اجرایی برگزار شد، به تشریح و بررسی احکام عمومی قانون حمایت از حقوق معلولان از جمله مناسب سازی (ماده ۲قانون)، قانون ۳درصد استخدام معلولین در دستگاههای دولتی (ماده ۱۵قانون)،قانون معافیت مالیاتی ۵۰درصد حقوق و مزایای یکی از والدین افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید(ماده۲۵) ، قانون کاهش ساعت کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت (ماده ۲۸) و.... پرداخت.
وی با اشاره به ماده ۱۱ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، از دستگاههای اجرایی خواست سی درصد (۳۰%) از پست‏ های سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) را به افراد نابینا و کم ‏بینا و افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی اختصاص دهند.
وی با اشاره به ماده ۸ این قانون بر رایگان بودن استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تأسیسات و خدمات ورزشی دستگاه‏های دولتی، شهرداری‏ ها و دهیاری‏ ها اشاره کرد و گفت: ضروری است در راستای اجرای طرح هادی در روستاها نظارت کامل بر مناسب سازی اماکن عمومی، مدارس، مساجد و... توسط دستگاه های ذیربط صورت پذیرد.
رجبی بر کاهش ده ساعت از ساعات کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت‏های شدید و خیلی شدید اشاره کرد و از دستگاههای اجرایی خواست در اجرای این ماده  و موارد دیگر چون استفاده از حقوق و مزایای کامل کارمندان مرد دارای همسر معلول و یا دارای فرزند معلول تحت سرپرستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان بهزیستی کشور) با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی، بهره ‏مندی از حقوق و مزایای کامل جهت بانوان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان بهزیستی) از تسهیلات مقرر در قانون مرتبط با خدمت نیمه وقت بانوان و سایر موارد اهتمام ویژه داشته باشند.
این مقام مسئول در ادامه به خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت پرداخت و افزود: بهزیستی استان زنجان در حوزه ی توانبخشی ماهیانه بیش از ۱۸ میلیارد تومان به بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش مستمری پرداخت می کند و ۶۷ مرکزغیردولتی ( روزانه ، شبانه روزی ، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل ومراکز مثبت زندگی ) در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می دهد.

برچسب ها:

ارسال نظرات